Mittaus- ja automaatiolaboratorityöt opintojakson harjoitustöiden raportointi


Mittaus- ja automaatiolaboratoriotyöt -opintojaksolla tehtävät harjoitustyöt raportoidaan tämän blogin avulla. Tämän tavoitteena on lisätä yhteisöllistä oppimista ja opiskelijoiden välistä vuorovaikutusta. Tällä opintojaksolla tehdään käytännönläheisiä harjoitustöitä, jotka syventävät opiskelijoiden osaamista ympäristömittaamisen ja automaatiotekniikan osalta.



torstai 21. tammikuuta 2016

Harjoitustöiden raportointi alkaa

Vertaisoppimisessa opiskelijat oppivat yhdessä toistensa kanssa ja toisiltaan, ilman opettajan keskeistä roolia oppimisprosessissa. Tästä on havaittu olevan monia hyötyjä, jotka edesauttavat oppimista ja syvemmän ymmärryksen syntymistä. Näitä hyötyjä ovat esimerkiksi kriittisen ajattelukyvyn paraneminen, syväoppiminen, sisäisen motivaation kasvaminen, kyky näkeä asioita toisen näkökulmasta sekä kannustavampi ilmapiiri oppimistilanteessa. 



Kokeilemme vertaisoppimista tällä mittaus- ja automaatiotekniikan laboratoriotöiden opintojaksolla. Tämä tarkoittaa käytännössä kolmea asiaa:


  1. Tehdyt käytännön harjoitukset raportoidaan koko ryhmälle julkisen blogin avulla jo opintojakson aikana.
  2. Ryhmien välinen yhteistyö on enemmän kuin sallittua ja suositeltavaa on kysyä kavereilta apua ongelmatilanteissa. Varsinkin ryhmät, jotka ovat jo tehneet kyseisen työn ovat avainasemassa näissä tilanteissa.
  3. Opettaja on mukana töiden tekemisessä ohjaamalla ja kannustamalla oikeanlaisiin suorituksiin ja suunnitelmalliseen työskentelyyn. Valmiita vastauksia hän ei anna ja toisaalta ei niitä ihan kauheasti olekaan saatavilla.
Onnea ja menestystä harjoitustöihin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti